Los Xenízaros (en turcu yeniçeri que quier decir tropes o soldaos), constituíen unidaes d'infantería adiestrao que repareben la élite del exércitu Otomanu.Ente sos munches funciones taba la de ser la guardía del Sultán Otomanu asina como de les dependencies del palaciu, siendo consideraes n'heriedu del Imperiu Romanu a través del Bizantín la so guardia Pretoriana. Tienen el so orixe nel sieglu XIV(1330) y foron abolíos y masacrados pol Sultán Mahmud II en 1826.
Orixe de los Xenízaros
El sultán Orhan I, gobernante del Imperiu Otomanu fundó'l cuerpu de los Xenízaros al rodíu de 1330, tuvo al entamu formáu por combatientes non musulmanes, principalmente cristianos ortodoxos( que yeren coyíos dende neños yá) y prisioneros de guerra. Orhan quiciabes foi influyíu polos sultanes Mamelucos pa la formación d'esti cuerpu militar. Los Xenízaros convirtiéronse nel primer exércitu Otomanu permanente, sustituyendo a tropes que taben bozaes sobro too por grupos trivales nos que nun se podía confiar munchu porque la so lealtá y moral yeren duldoses ya influyíes. Alendefetu, nengun combatiente llibre(non esclavo) diba aceptar ser soldáu de infantería por que yera un trabayu per arriesgáu y pocu reconocíu.
Instrucción, adiestramientu y estilu vida de los xenízaros
Les primeres unidaes Xenízares contaben entre sos files a cautivos de guerra y esclavos.Dempues de 1380, el Sultán Selim I incremento les sos files como resultáu d'un impuestu en forma humana denomau devshirmeh, los homes del sultan reclutaríen dellos xóvenes ente la población non musulmana, polo que había munchos cristianos, que yeren la población non Musulmana mayor nel estáu.Yeren escueyíos al azar y más sero por una estricta seleición, pa llueu ser adiestraos.
En sieglos posteriores hebo predilección polos candidatos Griegos y Albaneses como puse ver na cantidá de estos que escueyíen en rellación al restu.Generalmente seleccionábanse neños de ente 7 y 14 años en un númberu según la necesidá del momentu. Más sero les autoridaes otomanes ampliaríen el devshirmeh a Hungría. Podría esperase que residentes llocales nun apreciaren la costume otomana cuando procedíase al reclutamientu forzosu, anque numberoses poblaciones veían n'ello una fonte riqueces y un prósperu futuru palos sos fios polos beneficios que derivaben de pertenecer a dichu cuerpu militar. Los xenízaros yeren adiestraos baxo una disciplina estricta con duros entrenamientos físicos, enseñanzes nel remanu d'armes de la dómina y táctiques militares, asina como una impecable educación (aprendíen diverses llingues, lliteratura, contabilidad, etc.) y en condiciones práuticamente monástiques nes escueles Acemi Oğlanı. En dichas escueles d'instrucción anochábase que permanecieren célibes y foron al menos alentaos a convertise al Islam, lo que la mayoranza asina fizo.Na práutica, los xenízaros pertenecieron al sultán. A diferencia de los musulmanes llibres, les estuvo expresamente prohibiu dexase crecer la barba, permitiendo tan sólo un bigote. inculcóse-yos dende un primer momentu que consideraren al Cuerpu de xenízaros como la so casa y familia y al sultán como'l so padre real, de factu. Sólo aquellos que demostraron ser lo suficientemente fuertes durante el periodu de instrucción alcanzaron el rango de un xenízaro verdaderu, normalmente a la edá de venticuatro a venticinco años. El reximiento heriedaba las propiedaes de los xenízaros fallecidos.
Los jenízaros tamién deprendieron a seguir los dictaos del santu derviche Hacı Bektaş-ı Veli que había bendecido les primeres tropes. De esti mou, la orde sufí Bektaşı y sus derviches convirtiéronse nuna especie de capellanes pa la Guardia jenízara. n'esti aspeutu, asina como les sos semeyances na so vida aisllada, los xenízaros asemeyábanse a les órdes monástiques cristianes de guerreros monxes, como la de los Caballeros de San Juan o la Orde del Temple.
La Guardia Xenízara
El númbero de integrantes de les tropes xenízares varió según la domina desde 100 a más de 200.000. La Guardia xenízara taba organizada en ortesa (equivalente en turco para Reximientu). Suleiman Kanuni poseía 165 ortes, pero el númbero coel tiempu aumentó a 196. El sultán yera el comandante supremu de los xenízaros, magar que'l Cuerpu yera organizau y comandau poel ağa (comandante). La Guardia xenízara dixebrábase en tres categorías:
- Cemaat (tropes fronterices), con 101 ortes
- Beyliks o beuluks (la guardia personal del sultán), con 61 ortes
- Sekban o seirnen, con 34 ortes
Además esistíen 34 ortes integradas por los acemi (aprendices). En un principio, los xenízaros podríen ascender de rangu tan sólo dientro de la so propia orta y sólo por criterios de antigüedá y xerarquía. Abandonaben la unidá tan sólo pa asumir el mando d'otra.