Les presidencies históriques ye una denominación que suel utilizase na historiografía arxentina pa referise a tres presidencies socesives constitucionales d'Arxentina: Bartolomé Mitre (1862-1868), Domingo Faustino Sarmiento (1868-1874) y Nicolás Avellaneda (1874-1880), que tomaron el periodu de dieciocho años entendíu ente 1862 y 1880 mientres el cual terminóse de consolidar la Organización Nacional.
Les mesmes fueron consecuencia inmediata de la guerra ente l'Estáu de Buenos Aires y la Confederación Arxentina que se resolvió col trunfu porteño na Batalla de Pavón, que llevó al gobernador de Buenos Aires, Bartolomé Mitre, a tomar de facto la presidencia de la Confederación Arxentina en 1861.
Asoceder con posterioridá a la Reforma constitucional de 1860, que formalizó la integración de Buenos Aires a la Confederación Arxentina, entamada nueve años antes pola Constitución de 1853.
Organización
Les presidencies históriques surdieron depués de la batalla de Pavón, que produció la reincorporación definitiva del Estáu de Buenos Aires a la República Arxentina y la finalización del procesu constituyente de los años 1862 hasta 1880. Los trés presidencies constitucionales que s'asocedieron contribuyeron a un proyeutu común que les identificaba, entamando y modelando la manera de vida arxentín y les instituciones que conformaron los trés poderes del estáu. Esti tríu de presidentes, magar coles sos diferencies personales, d'estilos y de poder, tuvieron un claru oxetivu común pa l'Arxentina como: la civilización sobre la barbarie. La participación de les presidencies históriques nel proyeutu que compartieron basar en tres finalidad: “nación, constitución y llibertá”. Les presidencies históriques aplicaron los artículos de la Constitución Arxentina llogrando l'afitamientu de la unión nacional de les provincies al traviés d'un creciente poder federal.
Polítiques
Tanto Mitre como Sarmiento y Avellaneda supieron aplicar clares polítiques que-yos valieron el so considerancia como los trés primeros estadistes de l'Arxentina moderna. Les principales midíes que tomaron pa llograr les metes proyeutaes fueron:
- Organización del exércitu nacional.
- Organización del Poder Xudicial de la Nación.
- Unificación de la llexislación común al traviés de la sanción del Códigu de Comerciu y del Códigu Civil.
- Funcionamientu de les aduanes y de les rentes nacionales.
- Unificación de la moneda.
- Unificación del sistema de pesos y midides.
- Organización de l'alministración nacional y el surdimientu del emplegu públicu.
- Fomentu de la educación.
- Creación d'escueles nos distintos niveles d'educación.
- Fomentu de la inmigración europea.
- Creación de pueblos y colonies.
- Ampliación de les fronteres sobre los territorios indios
- Aumentu de la esplotación, de l'agricultura y de la ganadería.
- Crecedera económica.
- Sofitu a les industries con creitos blandos.
- Desenvolvimientu del sistema de correos y telégrafos.
- Ampliación de los ferrocarriles.
- Construcción de camíns y pontes.
Les presidencies históriques fueron asocedíes pol otru periodu constitucional denomináu la República Conservadora, que s'empecipió a partir de 1880 col advenimiento de la primer presidencia de Julio Argentino Roca.
Bibliografía
- CASTELLÁN, Ángel: Historia de la cultura occidental y de la Nación Arxentina. Cooperadora de derechu y Ciencies Sociales. 1980.
- LORENZO, Celso Ramón: Manual d'historia Constitucional Arxentina 2. Editorial Juris. Rosario. Provincia de Santa Fe. Arxentina. 2000. ISBN 950-817-064-6.
- RAMALLO, Jorge María: Historia de la Educación y Política Educacional Argentina. Ediciones Braga. 1989.
- UNIVERSIDÁ NACIONAL DE QUE'L SO, FACULTÁ DE FILOSOFÍA Y LLETRES, INSTITUTU D'HISTORIA: Revista d'Historia Americana y Arxentina. 1997.