La historia económica d'España puede empecipiase hacia l'añu 2000 e.C., cuando empieza'l desenvolvimientu de la cultura de los metales, empiecen nesti periodu les primeres actividaes comerciales colos pueblos del mediterraneu como fenicios, griegos y cartaxineses. La llegada de los romanos hacia l'añu 218 e.C. tresformó la economía d'Hispania, desenvolviendo fundamentalmente l'agricultura y el comerciu.
La unidá política d'España llevar a cabu a finales del sieglu XV, esta unidá nel cumal del poder políticu nun supón una unificación económico y social, atópense territorios con distintos sistemes monetarios y fiscales, según pertenezan al Reinu d'Aragón o al de Castiella, calteniéndose les aduanes ente los distintos reinos. A principios del sieglu XVIII, cola arribada de la dinastía borbónica produzse la unificación de tol territoriu so los sistemes vixentes en Castiella.
Alredor del añu 1840, España empieza, con retrasu con al respective de los principales países europeos, a esperimentar la industrialización, dempués de llograr la reforma de les instituciones y la llexislación. Pa esti procesu foi clave l'apertura escontra l'esterior, y llograr teunoloxía, capitales y tou aquello que la economía española nun podía apurrir. Sicasí, esta industrialización nun remata nuna primer etapa, una y bones la crecedera industrial perdió fuercia enantes de tresformar fondamente la economía del país.